středa 19. října 2016

Baa-ble čepice

Ještě nikdy jsem neviděla tak virální návod k pletení jako je čepice Baa-ble. Donna Smith, designerka výrobků z shetlandské vlny, publikovala návod na čepici s vyplétanými ovečkami zhruba před rokem. Za tu dobu má návod jen na ravelry již téměř 6 000 hotových projektů!

Oblíbenosti se vůbec nedivím, vzor zaujme na první pohled, není nijak složitý ani pro začátečníky s vyplétanými vzory, takže jakmile uplete jednu, brzy se pustíte do čepic pro celou rodinu a až dojdou příbuzní, pustíte se do čepic i pro sousedy. :)

Můj plán je, že letos v zimě budeme chodit v ovčích čepicích celá rodina. Jelikož návod je na jednu univerzální dospěláckou velikost, tak je při pletení na různě velké hlavy potřeba trochu kreativity. Zde jsou mé poznámky k úpravám na jednotlivé velikosti, vše z Merino vln od Dropsu.

První čepice je pro tříletého syna s velkou hlavou.
Ravelry projekt: Ovčí čepice #1
Příze: Drops Merino Extra Fine
Jehlice: 3,25mm na patent a 4 mm na zbytek
Schéma jsem použila tak jak je, pouze vynechala pět řad oblohy nad ovcemi a začala dříve ubírání.

petra-plete.blogspot.cz


Druhá čepice je pro ročního syna.
Ravelry projekt: Ovčí čepice #2
Příze: Drops Merino Extra Fine
Jehlice: 3,5mm patent a 4mm zbytek
Použila jsem úpravy pro dětskou čepici přímo od Donny Smith, přesně podle návodu na Extra Small čepici.



Třetí čepice je pro manžela.
Ravelry projekt: Ovčí čepice #3
Příze: Drops Big Merino
Jehlice: 4mm patent a 5mm zbytek
Zde jsem využila úprav od Susan B. Anderson dostupných na jejím blogu zde.

Poslední čepice bude pro mě.
Příze: Drops Merino Extra Fine
Jehlice: 4mm patent a 4,5mm zbytek
Návod komplet původní.

1 komentář:

  1. Děkuji moc za tento suprový článek :) I já jsem nedávno pořizovala čepičku jak mně, tak i těm našim špunťatům k nám domu a mám z toho radost tedy jak já, tak doufám, že i ty naše špuňtáci doma... Měj se krásně a přeji ti hezký zbytek dnů v tomto roce Peti :)

    OdpovědětVymazat