úterý 7. října 2014

Barvení vlny na ponožky

Ve svém úvodním příspěvku o barvení vlny jsem zmínila touhu po nabarvení dlouhých gradientů. Jako první testovací projekt jsem zvolila ponožky.



Ponožky jsou specifické tím, že jsou dvě, a já chci samozřejmě dvě stejné. Pro barvení ponožkové příze jsem zvolila techniku barvení na pletený obdélník. Abych měla dvě stejné ponožky, nachystala jsem si jeden velmi volně dvojitě pletený obdélník a ten barvila podobně jako přadeno. Takové obdélníky se dají v zahraničí i koupit.

Z takto obarveného obdélníku jde rovnou plést, buď metodou dvě ponožky najednou nebo jen jednu a druhé vlákno průběžně motat do klubíčka. Druhá možnost je obdélník vypárat, smotat přadeno (to případně znovu namočit a usušit aby se vyhladily původní oka) a z něj jedno nebo dvě klubka.

Aby celá barevná kreace byla využita, rozhodla jsem se plést ponožky od špičky, od paty dál pak pokračovat dokud nevypletu celé klubko. Pletla jsem obě ponožky najednou na jedné dlouhé kruhové jehlici. Metoda se anglicky nazývá two at a time toe up socks, google i YouTube nabízí spoustu návodů psaných, obrázkových i video návodů. Dokonce o tomto návodu existuje i knížka v češtině. Já jsem postupovala podle tohoto fotonávodu: http://www.cometosilver.com/socks/2mlsocks_start.htm



Žádné komentáře:

Okomentovat