pondělí 8. září 2014

Ponožky pro začátečníky

S příchodem chladnějšího počasí mě přepadla chuť pokračovat v práci na vlněných projektech započatých loni v zimě a letos na jaře, které v horkém letním počasí spaly netknuté v krabici. Jedním z nich byly tyto ponožky.



Pro pletení ponožek je obecně potřeba zvládnout dvě techniky. První je plést dokola, ať už na ponožkových jehlicích nebo na jedné dlouhé kruhové jehlici metodou magic loop. Druhá je pletení paty. Na pletení paty existuje mnoho různých způsobů, fíglů a vychytávek, na ravelry jsem jich ve skupině pro milovníky ponožek našla několik desítek.

Proč říkám těmto ponožkám "pro začátečníky"? Protože žádnou patu nemají. :-) Vzor je velmi pružný a pata se vždy vytvaruje kde je potřeba. Pro upletení těchto ponožek je potřeba zvládnout jen to pletení dokola a tím jsou ideálním projektem pro začátečníky s ponožkovými jehlicemi nebo magic loop. 

Návod na ponožky je zde: http://www.garnstudio.com/lang/cz/pattern.php?id=4681&lang=cz Já pletla z Drops Delight, na velikost 37 spotřeba jen o něco málo více než jedno klubko, ale v praxi padly dvě, protože jsem musela kus odmotat, aby se mi barvy střídaly u obou stejně. Komu je to jedno, upletl by tuto velikost i z jednoho, jen by byly o centimetr kratší.

A díky pružnosti vzoru a variabilitě designu bez paty, slouží nejen jako mé ponožky, ale také jako návleky na nohy pro syna když se nese v šátku. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat